Головна » Файли » Мої файли |
13.01.2015, 22:16 | |||
РОСЛИНИ - ЗЕЛЕНЕ ДИВО ЗЕМЛІ Мета. Ознайомити учнів з різноманітністю живих організмів на Землі; формувати поняття "вид"; розвивати допитливість; виховувати почуття краси, любові до природи. Обладнання. Таблиці, малюнки, схеми, гербарій
Хід уроку І. Організація класу Підемо в гості до матінки – природи – У світ казок із лісом розмовлять, Де музика дощу лунає іу негоду: Почуй її – й не будеш сумувать. Ти подружись з природою, мій друже, Щоб полюбить її – потрібно її знать Як рибка з морем, пташка з небом дружать. Їх необхідно всіх оберігать. IІ. Хвилинка спостережень — Який зараз місяць? — Що ви можете сказати про тривалість дня? ночі? — Як змінився колір неба? — Чи падав дощ? Слово синоптика ( опис погоди) III. Актуалізація опорних знань 1 .Створення асоціативного куща Пригадайте і скажіть, що таке природа.
Сонце дерева хмари квіти
вода природа білочка
гриби ліс дощ
— На які дві групи вона поділяється? — Що належить до живої природи? - А до неживої ? II. Слухання вірша Було у матері-Природи дві донечки такої вроди, Хто їх побачить хоч на мить —не міг забудь і розлюбить. Голубооку звали Флора. У неї очі, наче зорі. Завжди замріяна, тендітна, ласкава, ніжна та привітна. А Фауна — швидка, як вітер, могла з птахами полетіти, І за оленями стрибати, та з білочками пустувати. Обидві світ живий любили, відтак його боготворили. , Тож вирішила мудра мати природні їм дарунки дати: Мрійливій Флорі — світ рослинний, а жвавій Фауні — тваринний, Щоб берегли і доглядали, від всього злого захищали. Живуть в легендах і понині живого світу дві богині. — Отже, діти, як називається рослинний світ? — Правильно, флора. А тваринний? — Теж правильно назвали — фауна. — А до якої природи належать рослини і тварини? (До живої) — Які ще живі організми нас оточують? (Діти називають відомі живі організми, зображені на таблицях, малюнках.) IV. Повідомлення теми і мети уроку V. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя з елементами бесіди. — Усі живі організми вчені поділили на 5 царств.
Рослини Тварини Гриби
Віруси Дроб'янки
— Хоча всі ці царства дуже різні, але між живою природою і неживою існує тісний взаємозв'язок. Перше царство живої природи, яке ми будемо вивчати,— це рослини. їх називають зеленим дивом Землі. 2. Проблемні запитання. — Чому рослини так називають? — Чи було б життя без рослин? Чому? Технологія «Мікрофон». Учні висловлюють свою думку з цієї проблеми, передаючи одне одному мікрофон: • рослини дають кисень для дихання; • дають їжу для людей і тварин; • з рослин виготовляють різні речі; • рослини прикрашають життя та очищують повітря, вдихаючи вуглекислий газ; • з рослин виготовляють ліки. (Відповіді учнів фіксуються на дошці.) 3. Розповідь вчителя з елементами бесіди. — Де живуть рослини? — Скільки живуть різні рослини? — Чим відрізняються одна від одної? — Які особливості різних рослин вам відомі? (Рослини відрізняються одна від одної розміром, способом життя, будовою, виглядом, умовами, тривалістю життя.) 4. У світі цікавого ( Слово « Довідковому бюро) - Флора України відзначається різноманітністю. На території країни налічується до 16 тисяч видів рослин. - Найбагатша видами флора Криму ( понад 3 тисяч видів) та Карпат ( понад 22000 видів) - Найстарішим деревом в Україні вважається 1300- річний дуб,який росте в урочищі Юзефін Рівненської області. А у селищі Верхня Хортиця, неподалік Запоріжжя, росте 800- річний дуб. Висота цього велетня 36 метрів, обхват стовбура —понад 8 м, діаметр крони 43 метри. Під ним за легендами, стояли загони князів Олега та Святослава, відпочивали Богдан Хмельницький,Ілля Рєпін,Микола Лисенко. - Рекордсмен по висоті - модрина в Рахові. Яка у 140 років мала висоту 54 м та кілька ялин у урочищі Чемернар на Буковині . Їхня висота сягає 45 м. - А найменше дерево в Україні – верба туполиста, що росте на горі Близниця у Карпатах. Її висота – 12 – 15 см. — Найменшу квітку серед рослин України має водоплавна ряска. Діаметр її складає всього 0,5 мм. 5. Фізкультхвилинка Встаньте , діти, посміхніться Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній І до сонця потягніться. В різні боки нахиліться, Веретеном покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. 6. Робота в групах. 1) Робота з текстом підручника. « Як розрізняють рослини?»Прочитати текст і знайти відповіді на питання 1 група Чому рослини називають зеленим дивом Землі? 2 група За якими ознаками розрізняють рослини? 3 група Яке значення мають рослини для людини? 2) Робота з гербарієм. Кожна група одержує різні рослини: шипшину, ромашку лікарську і ромашку непахучу , подорожник. Розглядають їх, порівнюють, чим вони подібні між собою і чим різняться. 3) Виступи представників груп (доповіді) 4) Висновки роботи з гербарієм. VI. Закріплення матеріалу 1. Робота в зошиті (С. 22). 2. Тест 1) Усі живі організми вчені поділили на...: а) 5 царств; б) 4 царства; в) 2 царства. 2) Назвіть рослини одного виду. а) Береза, дуб, липа; б) ромашка лікарська, ромашка без'язичкова, ромашка непахуча; в) пшениця озима, пшениця яра; г) ожина, калина, терен, бузок. VII. Підсумок уроку 1.Яке значення для вас мають рослини? - Природа – джерело краси, вона викликає в нас почуття радості, щирого захоплення - Природа - джерело пізнання, скарбниця для господарської діяльності, зміцнення здоров'я. - Природа – джерело доброти,. Піклування про неї робить людину доброю, благороднішою. Не тільки ресурси дарує нам природа. Дарує нам природа свою чарівну вроду, Красу, здоров'я, безмежність І сподівається на нашу обережність Хай мудрість керує вами , Коли ступаєте зеленими стежками. 2. Робота з сигнальними картками. Відгадати загадку, показати карткою «До якої природи належить?» 1. Тварина, яка за будовою тіла нагадує людину. (Мавпа) 2. Під землею риє нірки, а над ними робить гірки. (Мишка) 3. Маленька тваринка, що живе в акваріумі. (Рибка) 4. У дворі купалася, сухою зосталася. (Качка) 5. Хвойне дерево з довгими голками та круглими шишками, (Сосна) 6. Вона й весну так зустрічає, Схилившись над водою. Весь час у річку заглядає, Милуючись собою. (Верба) VIII. Домашнє завдання
Скласти усну розповідь «Що дають мені рослини». Намалювати улюблену рослину
| |||
Переглядів: 840 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |